Geplaatst in Boekingen

Online ticket systeem

Online ticketsysteem

 

Heb jij een bedrijf waar je in contact komt met veel reguliere consumenten? Dan is dit misschien wel een handige tekst voor jou om te lezen. Want hier ga vertellen over een online ticket systeem. Bij een online ticketsysteem denk je misschien aan een online kaartverkoop. Wat trouwens ook een handig systeem is. Maar dat is niet het ticketsysteem waar ik het vandaag over ga hebben. Ik ga het vandaag hebben over een support ticket systeem. Dat is een geautomatiseerd klantenservice systeem. Een ticket is dus een vraag of probleem die van iemand komt. Nu denk je waarschijnlijk nog steeds: Wat is zo een online ticket systeem dan? En hoe werkt dat dan? Gelukkig hoef je je dit niet lang meer af te vragen want ik ga het je nu vertellen.

 

Een online ticketservice is een software die jij kan kopen voor je bedrijf. Deze software verzamelt alles wat je klanten achterlaten op je website. Denk aan alle vragen, opmerkingen en eventuele klachten van klanten. Dit wordt allemaal verzamelt op een handige ergonomische locatie die jij zelf kan beheren. Dit is dus super handig als je meer efficiëntie en overzichtelijkheid wil binnen je bedrijf. Want met een online ticketsysteem zie je direct welke vragen, opmerkingen en klachten er nog behandeld moeten worden. En hier stopt het niet want je kan ook nog zien hoe de al afgehandelde vragen zijn behandeld. Zo weet jij wat er gebeurd is om deze aanvragen netjes af te handelen en kan je makkelijker feedback geven. Het wordt een ticket systeem genoemd omdat een vraag om wordt gezet in een ticket met een ticketnummer. Zo kunnen de mensen die bij jou in de klantenservice werken alle vragen op een snelle manier beantwoorden en verwerken. Bedrijven zoals Pepsico, VGZ, KRO NCRV, Domino’s en port of amsterdam maken ook gebruik van zo’n systeem. En als je kijkt naar deze bedrijven hebben ze allemaal een ding met elkaar gemeen en dat is groots succes. Nou hebben ze dit niet te danken aan hun ticketsysteem maar alle bedrijven die dit systeem gebruiken geven toe dat het een van de beste keuzes is die ze hebben gemaakt om hun efficiëntie te verhogen.

 

Overzichtelijk online ticketsysteem

Bij een goed ticketsysteem gaat het niet om alle vragen, opmerkingen en klachten van klanten die je hebt ontvangen op een kanaal. Maar om alle vragen, opmerkingen en klachten van klanten op alle kanalen in een overzicht.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *